Κυριακή 11 Φεβρουαρίου 2018

Ενήλικες μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευση 
Η είσοδος του 21ου αιώνα συναντά τους πολίτες στον Πλανήτη να βιώνουν τις συνέπειες της Παγκοσμιοποίησης και ασύλληπτες εξελίξεις στον τομέα των Πληροφοριών και Τεχνολογιών.
Οι εξελίξεις συνέβαλαν στην εμφάνιση διεθνούς ανταγωνισμού και έμμεσα «επέβαλαν» την ανάγκη εκσυγχρονισμού και επιστημονικής γνώσης μετατρέποντας σταδιακά τους παραδοσιακούς τρόπους λειτουργίας σε σύγχρονες μορφές δραστηριοποίησης. Βασικός σκοπός είναι η πρόοδος και η αναβάθμιση της ποιότητας ζωής.
Για το λόγο αυτό κρίνεται απαραίτητο να δημιουργηθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις ώστε με μελέτη, γνώση, απόκτηση εφοδίων και κατάλληλη διαχείριση των τεχνολογιών να υπάρξει άμεση ανταπόκριση στις επερχόμενες προκλήσεις.
Η αναγκαιότητα κοινωνικού εκσυγχρονισμού, επαγγελματικής αναβάθμισης και απόκτησης εφοδίων για την ένταξη στην αγορά εργασίας σε συνδυασμό με τις έμφυτες ανάγκες του ατόμου για προσωπική εξέλιξη αποτελούν λόγους εκπαιδευτικής αναζήτησης στους ενήλικες μαθητές που προσέρχονται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Η φοίτηση τους συμβάλλει στην προώθηση του οράματος για την ισότητα των εκπαιδευτικών ευκαιριών και της «δια βίου εκπαίδευσης» καθώς επίσης και για την αναβάθμιση του κοινωνικού , οικονομικού και πολιτιστικού επιπέδου της χώρας που στοχεύει στην ανάπτυξη μέσω εκπαίδευσης.
Η φοίτηση ενηλίκων για την ολοκλήρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αποτελεί στις μέρες μας συχνό φαινόμενο, ιδιαίτερα στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση αφού παράλληλα με την κατοχύρωση του επιπέδου σπουδών εξασφαλίζεται η δυνατότητα πρόσβασης στην αγορά εργασίας με την απόκτηση πτυχίου.
Οι ενήλικοι αρκετές φορές επιστρέφουν μετά από πολλά χρόνια στην εκπαιδευτική διαδικασία, λόγω αναζήτησης επαγγελματικής διεξόδου ή επαγγελματικής αναβάθμισης. Σε άλλες περιπτώσεις κίνητρο είναι η δυνατότητα εισαγωγικών εξετάσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που θα επιφέρει προσωπική και επαγγελματική βελτίωση.
Οι ενήλικοι έχουν αυξημένες οικογενειακές υποχρεώσεις, παρατηρείται όμως ότι έχουν πολύ καλές επιδόσεις ίσως λόγω του συνειδητοποιημένου σκοπού για τον οποίο προσέρχονται.
Θα πρέπει βεβαίως να τονιστούν και οι ιδιαίτερες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν λόγω των προσωπικών, οικογενειακών και επαγγελματικών τους υποχρεώσεων που πρέπει να συνδυαστούν με την καθημερινή μελέτη και παρουσία στις αίθουσες διδασκαλίας. Δε θα πρέπει να αγνοηθεί ότι οι δυσκολίες αυτές γίνονται πολλές φορές αιτίες διακοπής της φοίτησης τους και θέτουν τέλος στο όνειρο για προσωπική και επαγγελματική εξέλιξη.
Για όσους όμως τα καταφέρουν τα όνειρα γίνονται πραγματικότητα και πολλές φορές σφραγίζονται με επιτυχίες στη τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά και σε άλλους τομείς της προσωπικής και επαγγελματικής τους ζωής.
Στην επίτευξη των στόχων των ενήλικων μαθητών/τριών μας είναι ιδιαίτερα σημαντικός ο ρόλος των εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να μην εστιάζουν μόνο στις καλές επιδόσεις του γνωστικού αντικειμένου αλλά παράλληλα να λειτουργούν εμψυχωτικά και ενθαρρυντικά σε καθημερινή βάση, με όραμα την υπέρβαση των εμποδίων, την επιδίωξη της ισότητας και την αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού.
Οι καθηγητές του 2ου ΕΠΑΛ έχουν αποδείξει ότι είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι στις απαιτήσεις αυτού του ρόλου, έχουν όραμα και βρίσκονται πάντα δίπλα στους μαθητές τους σε μια κοινή προσπάθεια για την εκπλήρωση των στόχων τους.

Μαρία Κουλούρη

Εκπαιδευτικός ΠΕ1811 2ου ΕΠΑΛ Ηρακλείου Κρήτης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου